fredag 31 maj 2013

.......Gunilla, Borg, Sverige och bistånd och hjälp och självhjälp och investeringar och experter och icke experter.

 
God dag på er sågare! Så här sågar jag i mitt land - tack vare svenskarna och tant Gunilla och pappa Borg så får jag ett fint arbete och säkert är det ju, som ni ser............Visserligen är det där med sågklingor en liten osäker faktor i vardagen, men det är ju bra också, med osäkerheten, för då super ingen och är full på morgonen, det är lite social fostran, det svenska biståndet, på så vis.........
 
 
 
 
Ja, som sagt vá, visst går klingan snabbt och visst är klingan stålhård, men den gör nytta, och så länge jag håller fötter och armar borta och på tryggt avstånd, så tjänar man faktiskt pengar, och pengar, de är bra att ha, man vill kanske köpa sig en hustru? Och det är ingen dålig investering det, med lite tur??????????
 
 
 
 
Jo, ibland så måste man fylla på förrådet, då tar man sin pålle och sågerimaskin med ett sådant där extra, extra långt blad, för träden i mina hemtrakter, dom är så där riktigt, riktigt tjocka och hårda och exotiska, men det är just det, som gör att man tjänar pengar, lite extra,
exotiskt skall det det vaa......
 
Tacka Sverige
 och tant Carlsson och farbror biståndets
Borg, för det...............
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.