tisdag 9 februari 2016

umeå kommun


Till Umeå kommun

Jag anhåller härmed om socialbidrag och tandvård för mig och min familj. Personligen är jag tvungen att dra ut en tand. Och jag har bara sju stycken familjemedlemmar som endast behöver socialvårdspengar. Vi vill inte uppge vårt boende eftersom vi vistas i Sverige olagligt, men det vore bra om ni på kommunen kunde ordna med ett kuvert som ligger i receptionen så kan vi hämta vid tillfälle. Kanske skickar vi en svensk granne men han är nu för tiden arg på oss för han måste också dra ut en tand men svensken har inte råd med 1500 kronor, jag behöver bara betala 50 kronor så jag har råd med tandvård. Och dessutom har jag bättre inkomst från socialen än vad Umegubben får på pension. Tack på förhand för den svenska snällheten, men låt inga andra utlänningar lura er som jag gör!

Till Nya Moderaterna, Anna Bara Prata Burka, Stockholm, Regeringskansliet, Socialodemokraterna, Miljöpartiet, Liberalerna, Kristdemokraterna,

Till Västerbottens Kurirern, Folkbladet Västerbotten, Radio Västerbotten P4, Landshövdingen i Västerbottens län, Länsstyrelsen i Umeå, Storumans kommun, Dorotea kommun, Lycksele kommun, Härnösands kommun, Sundsvalls kommun, Socialodemokratiska partiet i Umeå, Miljöpartiet i Umeå, Vänsterpartiet i Umeå, Nya Moderaterna i Umeå, Umeå Universitet, statskunskap, Svenska kyrkan i Umeå.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.