måndag 1 februari 2016

till sveriges politiker, från en snäll pensionär


Till Nya Moderaterna och socialodemokratiska partiet.
Om dagens samhälle.
 Jag kan inte hjälpa till eftersom min ekonomiska situation inte tillåter det. Socialt närvarande kan jag vara men ekonomiskt är det omöjligt att hjälpa eftersom min pension sänks hela tiden. Den är inte speciellt hög från början heller men jag har aldrig upplevt att ekonomin förbättrats av de så kallade höjningarna som ni aviserat, tvärtom. Pensionen har minskat hela tiden. Och så blev det nu också.
Den dagen ni kommer på att pensionärerna inte behöver fler tunga bördor – de har haft nog – då kommer ni att höja pensionerna och i och med det förbättras den ekonomiska situationen i respektive län. Hjulen kommer att snurra på ett bättre sätt eftersom de äldres köpförmåga ökas. Då kommer också många att förbli friska längre och i och med det minskar utgifterna för staten vad gäller sjukvården. Att inte ha pengar kan sänka de flesta, både unga och gamla.
Behövs pengar ska alla ställa upp inte bara pensionärerna! Men hittills har vi utnyttjats skamlöst! Det får bli ett stopp på det missbruket och övervåldet! Vi ser vad riksdag och regering, fackförbund och andra organisationer gör för att utnyttja och trycka ned oss. Är det rätt? Kan ni själva stå upp för det beteendet mot människor som står er nära och nu behöver få ha det bra? Innerst inne håller ni nog med om det jag skriver men ni förmår inte ändra på något.
Med förhoppning om bättring och vänlig hälsning tecknar jag---------------
en snäll pensionär som bara får det sämre.
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.