torsdag 17 maj 2012

.....................JO - skiter i det mesta.




Till chefsjustitieombudsman,JO

Får jag som enkel medborgare hövligt meddela att jag önskar få bjuda chefsjustitiesombudsmannen,JO, på lunch?

Jag föreslår Bakfickan på Operakällaren. Nära, och god mat. Vi kan väl träffas utanför? Jag välkomnar med en rejäl spottloska i JO:ansiktet, eftersom det nu tycks vara en form av hälsning som etablerat sig i Sverige och givetvis skall myndigheten JO som representerar medborgarna, vara insatt i de senaste nyheterna gällande folks vanor och acceptans.

Som tidigare är känt lade polisen i Södermanland ned ärendet när en invandrare och politiskt aktiv spottade en svensk i ansiktet. När polisen lade ned ärendet ansåg tydligen övriga medborgare att det är fritt fram för att loska folk i facet.

Media rapporterar nu att en invandrare loskade en svensk politiker i ansiktet i Uppsala. Polisen tycktes vara besvärad över att ta upp en anmälan. I Falun har en liknande händelse skett. I Gävle likaså, där förekom ingen spottloska men närmast exakt samma ordalydelse som den friade kastade ur sig i Sörmland, så i Gävle hade två invandrare lärt sig att man får kalla vem som helst för horungefitta och liknande, ty sådant språkbruk går för sig enligt polisen i Södermanland.  

Som sagt: när polisen i Södermanlands län lade ned ärendet om loskan i facet så anser uppenbarligen övriga Sverige att spotthälsning skall vara accepterad. Därför vill jag bjuda chefsJO på lunch och hälsa med en loska mellan ögonen. En symbolisk handling för det numer accepterade agerandet som varken polis eller JO bryr sig om.

Nu går jag ut och smackar av en storloska på vårt kommunalråd.
Vad händer den stunden?

Är vi då alla lika inför lagen?

Kort och gott: för helvete Polis och JO – stoppa den här bedrövliga utvecklingen.

Eller står anarki på dagordningen?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.