Fler och fler
rapporter säger att segregationen är en viktig förklaring till att
skolresultaten slirar. Så kan vi inte ha det. Men hur tar man sig ur det?
Det undrar Gunnar
Wetterberg i Expressen.
Så kan man stoppa
skolsegregationen, säger Expressenskrivaren och presenterar en
lång rad med åtgärder i form av flosker, detaljinsatser som aldrig leder till
något, pengafördelningar etc i långa rader och sammantaget blir alla ord en
stor hög med värdelöst ordbajseri och det ena dravlet efter det andra.
Receptet är mycket enkelt.
Ungarna skall gå om klasserna tills de kan den årskurs de går i.
INGEN skall slira upp i
nästa årskurs innan de har kompetens att flytta upp.
Förr fanns det någonting som
hette ”långliggare” på universiteten. Man kan ha ”långknoppar” i den vanliga
skolgången.
Då inställer sig problemet
att Sverige har en massa ungar som inte kan och inte ens vill lära sig svenska,
och barnen bär på en massa problem med sig själva. De eleverna skall inte gå i svensk
skola, de skall gå i skolor där de kan språket och känner sig hemma.
Låt sedan läraren dra elev i
örat.
Då blir det ordning också i
Sveriges skolor och släpp inte in socialdemokraterna som knappt ens vill ha
betyg i skolan, fast eleverna själva vill ha betyg så tidigt som möjligt.
Och
Ibrahim bör portförbjudas som språkrör för socialdemokraternas skolåsikter. Det
enda han organiserar är en skola så invandrarbarn kan gå genom det svenska
skolsystemet utan att ha minsta krav på sig och därför inte får betyg men de
skall ändå ha tillträde till högskolor. Håll Ibrahim utanför allt!
Nu har Gunnar Wetterberg fått svaret på sin undring, det var väl inte så svårlöst?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar