lördag 14 juni 2014

Östgötatrafikens bedrägeri?



Ang misstänkt bedrägeri etc kring  anmälningsberättigad verksamhet.




Till Östgöta Trafiken


Christian Gustavsson, Oscarsson, Paul Håkansson,


Till Vadstena Buss,


Ulrik Andersson


Till Vadstena kommun


Jan Sundström, Marie Nikonoff, Bo Johansson, Carina Andersén,


Samtliga kommunledamöter, kommunfullmäktige i Vadstena kommun.
Kundtjänst på Östgötatrafken


 Till Motala–Vadstena tidning, Östgötacorrespondenten. Radio Östergötland, Länstidningen, Östgötatidningen. Landshövdingen i Östergötlands län, Länsstyrelsen i Östergötland, Linköpings kommun, Polismyndigheten i Östergötland,


Om linje 390.
Nu har det hänt igen! Passagerare begriper inte tidtabellen! Passagerare ställer sig vid busshållplatsen en dag innan tänkt resa bara för att fråga chauffören om när bussen går dagen efter! INGEN klarar av att begripa tidtabellerna.
Herr VD PAUL Håkansson! Du gjorde dig omöjlig på landstinget och du skulle höra vad din personal på Östgötatrafiken säger om dig! Du duger inte till, eller också är du en arrogant skitstövel. Nu får det vara nog tycker potentiella resenärer! Skärp dig för tusan med den där lönen du har!


Många är missnöjda bland de få passagerare ni har på 390. Det händer att bussarna inte stannar och kör upp på hållplatsen till vid Försäkringskassan mitt i centrala Vadstena och vid Coops stora affär, tandläkaren, och polisen med mm. Det händer att 390 bussen inte passerar hållplatser ute längs linjen enligt utsatt tid. Det handlar i båda fallen som exempel om extra dyrbar väntetid på kanske en timmer eller mer.


Ingen passagerare har tills nu lyckats begripa tidtabellen som sitter vid Försäkringskassans hållplats. Passagerare har även stoppat förbipasserande för att få hjälp att tyda tidtabellen men inte heller de tillfrågade har begripit sig på tidtabellen. Många är gamla passagerare. De har ingen dator och på datorns tidtabeller gäller detsamma, folk kan inte begripa allt tråckel ni lyckas skapa i form av tidtabeller. Har ni ingen känsla för pedagogik? Vi föreslår att ni hyr in en 11-åring med datakunskap och låter det lilla barnet göra nya tidtabeller för Östgötatrafiken i helhet.


Buss 390 dag 3 juni stannade inte klockan 1229 när den skulle kommit in på hållplats Försäkringskassan. Passagerare satt och väntade tills 1306 när nästa buss skulle komma och bussen kom men körde förbi och stannade inte. Förmodligen anlände bussen dessutom från fel inkörsriktning mot hållplatsen Folktandvården. Vi satt och väntade på två bussar som for förbi. Klockan 1229 och 1306. Tisdagen den 3 juni 2014. Det där har hänt förut. Ringer man kundtjänst klarar inte damerna av att läsa sin egen tidtabell på datorn. De uppger till och med felaktiga svar angående tider. Nu får det vara slut på det här. Kundtjänst har ingen aning om hur Vadstena ser ut, sitter kundtjänst i Senegal?


Var vänlig korrigera tidtabeller så folk begriper vad det står, lär upp kundtjänst så den kan läsa sina tidtabeller på datorn, introducera kundtjänstpersonal i lokala förhållanden. Vadstena har uppenbarligen ingen på kundtjänst besökt. Eller sitter kundtjänst i Brasilien?


Sluta kör förbi folk som väntar vid hållplatser.


Detta är misstänkt bedrägeri etc -  anmälningsberättigad verksamhet ni bedriver och polisen har nu fått möjlighet ta del av klagomålen.
.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.