fredag 29 januari 2016

ambulanspersonal och stefan löfvens prioriteringar = rasism och svenskhat


Hej du Stefan Löfven som ingen vill ha!

Nedan står om ambulanspersonal som slutar sina jobb - det finns inte pengar i regionen för personal.
 
Du borde prioritera svenskar och inte utlänningar. Vi svenskar skall få sjukvård, men du förnekar oss och prioriterar Maud Olofssons ”Nybyggare”. Det är rasism.
 
LÄS:
Öppet brev till ambulanschef Jörgen Tranevik och divisionschef Helena Björkman:
Ambulanssjukvården har besparingskrav och det förslag som har lagts fram är att införa jour mellan 23-07 nattetid. Varje natt ligger jag och väntar på att larmet ska gå, på 90 sekunder ska jag vara påklädd och redo för att sitta ute i bilen. Vi blir allt mer trötta och utarbetade. Hur kan det inte vara en risk för patientsäkerheten? Det finns forskning som visar att nattarbete är skadligt! I övriga Sverige jobbar man hårt med att få bort jour och dygnstjänstgöring.
Hur kommer det sig att övertidskontot är övertrasserat? Kan det bero på att vi är för få medarbetare? Varför ska jag som enskild medarbetare lösa den ekonomiska situation som jag upplever att ni har förorsakat?

Ditt förslag har inneburit att tre av mina kompetenta kollegor har lämnat in skriftlig uppsägning, de har fått nog! År av erfarenhet och kompetens som försvinner, som inte går att ersätta. Går ditt förslag igenom kommer inte ambulanssjukvården att fungera. Det är en risk för patientsäkerheten! Även om du, Jörgen Tranevik, väljer att blunda för detta faktum. Det kommer inte att finnas tillräckligt med personal för att bemanna ambulanserna.
Du säger gång på gång " Jag hör vad ni säger".  Men du skall lyssna på oss!
Du stoltserar med er värdegrund - Proffesionalism och ansvar,  Respekt och ödmjukhet och  Öppenhet och ärlighet

Det är fina ord, en väldigt bra värdegrund! Men hur arbetar vår ledning?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.