tisdag 15 mars 2016

Khaddi Sagnia, friidrottare, neger som neger och vit neger


Khaddi Sagnia, friidrottsförbundet

Hej!
Varför är det så svårt att säga och höra vad man är?
Jag har levt i Afrika många, många år, är gift med en svart tjej. Allt mitt umgänge är svart och jag jobbar med svarta i Afrika. De förstår inte varför ni svarta i norr gnäller över att vara negrer. Mina kompisar blir förbannade på er. De är stolta över att vara negrer.
Varför är inte du stolt över att vara neger, det är ju det du är. Dessutom är du söt och snygg negress. Så enkelt är det. Om ni slutade gnälla så skulle alla negrer vara stolta över att vara negrer. Mina kompisar blir så förbannade på er att de säger att bjuder jag på resan åker de hit och slår er på käften för man skall vara stolt över att vara neger. Vad säger du?
PS. När min hustru introducerar mig för sina vänner och släktingar säger hon: "Det här är min vita neger." Tycker du jag skall retroaktivt föra min hustru till DO, Diskrimineringsombudsmannen som är negrernas favoritmyndighet?
PS. Vet du Khaddi varför negertjejer i Afrika förstör sin hud och ansikten för att få vit hud? Varförför köper afrikanska kvinnor giftiga krämer och vätska för att få vit hud?
Tidningen Amelia, Metallarbetaren, MittMedia, Dala-Demokraten, Inrikesministeriets sportavdelning och Svenska fotbollsförbundet,  Tidningen Året Runt, Svenska journalistförbundet, Tidningsutgivargänget, TU, Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Expressen, Riksdagskansliet, riksdagens samtliga ledamöter,  Svenska Kyrkan, Sydafrikas ambassad, SIDA, Svenska biståndsorganisationen, Biståndsministern,
Tidningen Flamman. Grönköpings veckoblad, Dagens nyheter, regeringskansliet, afrosvenskarnas riksförbund, Aftonbladet, kulturminister Blaha, rättviseförmedlingen, svenska kyrkan, Kamratposten, MittMedia, Herr popfarbror Tensta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.