torsdag 26 februari 2015

S.O.S.


S. O. S.

Jo,jo……………….

Där säger personalen att du skall inte vara oförskämd, då kommer ingen ambulans!

Men när folk i stort allvar säger att de behöver hjälp och möts av en enfaldig, halvdåres frågor och kommentarer har ingen normal varelse sinne och förmåga att vara hövlig i överdrift.

Så hände med mig.

Jag var övertygad om att min gamla mor låg två meter från mig i sin säng och dog.

SOS började, som polisen också kan göra, med sina idiotfrågor. Jag blev ursinnig, galen och okontrollerad.

Jag vrålade att skickar du inte en ambulans på stubben kommer jag upp och slår ihjäl dig!

Mannen gick i motvärn men skickade en ambulans.

Min reaktion var bara mänsklig: Hör du SOS-varelsens röst vara knäpp så är det bedrövligt att folk skall behöva mordhota i ett desperat tillstånd som en lösning inför en infantil människa och går det snett med din anhöriga – gå till SOS och avliva fanskapet du pratat med skulle man vilja säga, men det får man kanske inte så då gör jag det inte!

Enkel politik, så kanske SOS börjar anställa andra än omdömeslösa imbecilla!
 
Liknande läxa bör polisen ha: Jag ringde en gång när jag tittade på ett inbrott som pågick. Ringde och polisen började fråga vem jag var, hur det kom sig att jag kunde se det pågående inbrottet etc och jag ledsnade och sa ni är väl för faan ingen polis och sa: Fuck off och lade på telefonluren.
Så skall ni göra gott folk.
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.