onsdag 23 januari 2013

.....................Bättre förr än nu.



Tänka sig,
va små saker betyder mycket för folk.

Sverige har hamnat långt ned på den "harmoniska listan" som FN fixar till då och då.

Den listan visar vilka länder som har medborgare som mår bra, de trivs med liv och land. Där ligger Sverige långt ned. Sverige har sjunkit i position, givetvis.

Dessutom tror svenskar galet, dom tror de har det bra, men icke sa Nicke.

Verkligheten är annorlunda. Och den verkligheten dokumenterade en granne för Bloggen häromdagen. Grannen som hade varit på semester i Spanien sa att: Herregud, när jag åker till Stockholm vet jag inte ens hur och var jag få tag på en biljett till T-banan. Men i Spanien sitter en tant i en kur och frågar vart jag skall, hon river en biljett och jag betalar vad tanten vill ha för min resa på T-banan.

Kan det var mer enkelt och självklart? Egentligen inte. Så var det förr också i Stockholm, men nu?

NU kan en medborgare inte ens begripa hur man skall köpa biljett till T-banan.

Voffe é de så? i dette land?

Bättre förr - än nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.