måndag 10 mars 2014

..Nyamko Sabuni, Jan Björklund - det galna tänket!



Till
Nyamko Sabuni, Jan Björklund, Afrikanernas riksförbund, Regeringskansliet, Skolöverstyrelsen, Utbildningsdepartementet,
Billström och Ullenhag.

Hej Nyamko Sabuni och
Jan Björklund!


Anser ni att afrikaner och invandrare är så korkade att de inte kan lära sig svenska?


Du Nyamko, varför använde du inte de där bonus-SFI-pengarna till att köpa flodhästpiskor som lärare använder på elever i Afrika?
Då lär sig eleverna språk utan att få betalt.

Aldrig någonsin under några omständigheter skall en invandrare ha betalt för att lära sig språket i det land de flyr till.

Min negerhustru, och jag som svensk, kom till Sverige efter många år i Afrika. Hon lärde sig svenska på tre månader så hon kunde hänga med på svenska diskussioner i teves soffor och efter fem månader kunde hon flytande svenska, men hon ville lära sig svenska och pluggade glosor och stod i.


Nyamko, ditt sämsta drag under din tid som politiker var att införa högvis med pengar till den invandrare som lärde sig så mycket svenska att personen kunde gå till affären och handla på egen hand, utan assistent och tolk som också kostade pengar.

Nu har du tydligen inspirerat Jan Björklund till att ge elever som tar examen i vissa ämnen en massa pengar.


Begriper varken du Sabuni eller Jan Björklund att det där tänket är alldeles bakvänt? Dela ut flodhästpiskor och använd som i Afrika!


Du Nyamko, jag som svensk känner mig fredlös och förföljd och rasistiskt behandlad i Sverige. Jag befinner mig i utanförskap på grund av svensk politik, jag varken orkar, kan eller vill leva i Sverige.

Vill du Sabuni tipsa mig om ett land dit jag kan emigrera? Kan du fixa så jag kan bli medborgare i ditt hemland Burundi? Det är ju ganska vackert där och jag vet att jag skulle trivas och bli en tillgång för ditt land. Men jag vill ha betalt för att lära mig språket i det land du tipsar om. Alla människor har ju samma värde!

Så Sabuni, ge dina SFI-lata systrar och bröder en flodhästpiska att använda på sig själva så skall du få se på faan att dom lär sig svenska………
Att dina systrar och bröder inte lär sig svenska beror på att dom skiter i skolan SFI och att de hoppar av undervisningen och de bryr sig inte om det svenska språket. De får ju bidragen i postlådan i vilket fall som helst så de behöver inte kunna svenska.

Så ser sanningen ut, eller menar du Nyamko Sabuni att afrikaner och invandrare är så korkade att de inte kan lära sig svenska?
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.