söndag 16 december 2012

..................Framtidslösa, menlösa, giriga nollkommuner och ett lika Östergötland.


 

Till Herman…….

Som en tanke_ när jag kommer hem kikar jag i Corren. Där står att regionen Östergötland ligger i allmän utveckling på 19e plats av 21. Östergötland halkar efter andra regioner.

Så här skriver en kommentator:
Bostadsbristen, akut och växande, riskerar att förstärka kräftgången.
Situationen är allvarligast i Linköping, det expansiva smycket i ett i övrigt rostbenäget och låghalt Östergötland.

Det stämmer med vad jag sa som sista ord utanför Valvet i Vadstena: fantasilöst, inget engagemang, noll flexibilitet, snålt och girigt.

Detsamma sa familjen som gav mig bostad när jag anlände till Östergötland. Du skall veta att det är inte lätt att komma till Östergötland!

Det stämde, har jag noterat. Samma sak hade familjen konstaterat sedan tidigare och därför lämnat Östergötland, på grund av kommunal snikenhet, total fantasilöshet och saknad av framtidstänk.

Och nu har SCB konstaterat detsamma.

Kul va!

Det handlar bara om sunt förnuft,

som saknas i både Sverige och Östergötland.

Sverige går nedåt på alla globala listor och jämförelser.

Sverige inte är bra för levande människor.

Behövs inga statistiker på SCB för att konstatera det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.