torsdag 8 mars 2012

............NEGER OM SVENSKEN SOM ANALFABET

 

 Till Rikspolisstyrelsen, alla polishus i Sverige, till statsministern, DO och Mona Sahlin som representant för Expo.

POLIS SADE NEGER  - VARNAS
"En polisman använde upprepade gånger ordet “neger” under ett samtal med en kvinna på polishuset i Göteborg, varpå hon adopterade den senaste lukrativa trenden och kände sig kränkt och diskriminerad. Även Rikspolisstyrelsen anser att det inte går för sig och varnar polismannen".

"“Neger”, “svart neger” och “blå neger” gjorde kvinnan kränkt och diskriminerad. Hon ifrågasatte polismannens ordval och fick till förklaring att han inte såg dem som pejorativa. Rikspolisstyrelsens personalansvarsnämnd menar å sin sida att det inte spelar någon roll, och varnar polismannen".

"“Neger” är, enligt nämnden, “ett föråldrat och förolämpande begrepp som är så starkt förknippat med nedsättande värderingar att det inte ska användas inom polisen”. Dessutom ska polisanställda uppträda hövligt, hänsynsfullt och på ett sätt som inger förtroende och aktning, vilket de alltså menar inte skedde då det negrades. Vidare understryker nämnden att felet inte kan betraktas som ringa".

Personlig KOMMENTAR
Efter vardag under många, många år i Afrika stod jag i favoritpuben med min svarte ”bästis” för att dricka en salutbägare. Dagen efter skulle jag som svensk medborgare åka till Sverige för att hälsa på. Jag sa att vad skall jag kalla dig nu då när jag kommer hem?
Om jag säger till folk att jag var ute och drack en öl sista kvällen med min negerkompis så kallar svenskarna mig för rasist. Dom tycker jag skall kalla dig färgad, afrikan eller något annat men neger får jag inte säga.

Då blev min kompis alldeles galen.

– Vad är det för jävla analfabeter som bor i ditt land, utbrast han. Kan dom inte läsa! Gå till vilken förbannade uppslagsbok som helst så står där för ordet neger att det är folk söder om Sahara. Jag är förtusan en neger! Jag vill vara neger och är stolt över att vara neger.

Så tyckte negern i Afrika om svenskarnas egetpåtagna besserwissertänkande.

Han drog i skinnet på underarmen och nästan vrålade av förbannelse och sa att det är faan ingen som har målat min hud, jag är för faan inte färgad!

Satans dönickar sa han om svenskar. 
Dessutom:
I Sydafrika kallas mulatter färgade. I Sydafrika är den gruppen människor inte populära. Det är som i Sverige med invandrare, de fyller fängelserna i Sydafrika. Blandade individer skapar stor del av sociala problem i landet. Det är ett skällsord att bli kallad färgad.
Konklusion: svenskarna vill att alla negrer skall förolämpas genom att kalla negrerna för färgade!
Men sådan fakta är svenskarna okunniga om, ändå är svenska gaphalsar alltid de som tycker dom skall styra övriga världen. Och än värre: svenskar vill inte ens ta till sig sanning, fakta och verklighet, sådana ords innehåll och mening intresserar inte svenskar och än mindre mediefolk.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.