torsdag 7 augusti 2014

till alla



 

 



 

Tjená  halvnegern!

Du min halvbroder!

Jag har en fråga:

När min hustru säger till mig att jag knullar som en neger –
är det en komplimang eller förolämpning?

 Åsa Linderborg på Aftonbladet rekommenderar visst frasen "Knulla-Knulla" - är den relevant med tanke på Jan Helins CV?

Du halvbrorsan!

När min hustru pussar mig på kinden som tack för en gåva och säger:
tack min vita neger!

 

Är det en komplimang eller oförskämdhet eller förolämpning eller diskriminering?

 

Till Diskrimineringsombudsmannen, regeringskansliet, kulturminister, Vänsterpartiet, Jonas Sjöstedt, Maria Ferm, Annie Lööf, Åsa Romson, Gudrun Schyman, Maud Olofsson, Socialdemokratiska partiet, Carin Jämtin ( hon vet alldeles säkert?) Släkten Sabuni med egen klan i Afrika, (de vet nog svaren), Charlotta Friborg, Corren, MVT, Östersunds posten, Ystads allehanda, Hälsingborgs dagblad, MittMedia, Gävle Dagblad, Uppsala Nya Tidning, Barometern, SR - Riks, SVT- debatt och hela Sveriges befolkning. (De som kan läsa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.