torsdag 7 augusti 2014

Fjanten Diamanten på Expressen


Till Herr Diamant, Expressen.

 

Tjená  halvsvensken!

Du min halvbroder!

Visst är väl fraserna relevanta till en främling!

 

Jag har en fråga:

När min hustru säger till mig att jag knullar som en neger – är det en komplimang eller förolämpning?

Vad säger du som kosmosbosniskalbantjeck eller vad du nu är men svensk är du inte.

Du halvbrorsan!

När min hustru pussar mig på kinden som tack för en gåva och säger:

tack min vita neger!

Är det en komplimang eller oförskämdhet eller förolämpning eller diskriminering?

Även om jag lever med hustru och barn och har vardag i negerland så säger de att jag blir aldrig en av dom.

Allas lika värde: (ett fjantigt overkligt begrepp skapat i Sverige)  säger då givetvis som en logik att DU Herr Diamant blir aldrig en av oss. Eller hur? Så varför gaggar du i dina texter som om du vore?

Till Diskrimineringsombudsmannen, regeringskansliet, kulturministern, Vänsterpartiet, Jonas Sjöstedt, Maria Ferm, Annie Lööf, Åsa Romson, Gudrun Schyman, Maud Olofsson, Socialdemokratiska partiet, Carin Jämtin ( hon vet alldeles säkert?) Släkten Sabuni med egen klan i Afrika, de vet också svaren, Diamant, Expressen, Aftonbladet.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.