tisdag 26 november 2013

....Pk- typiskt Anders Westgårdh - Aftonbladet.


Till Aftonbladets kolumnist Anders Westgårdh:

 
Var det så här du skrev?
eller drömde Bloggen?

 

Fattigpensionärer går inte att blunda för längre.

 


Så här ser truten ut på en käftig fattigpensionär i Sverige. Det kostar tusentals kronor att reparera för en svensk. Det kostar 50 kronor att reparera för en kriminell främling.

Drömde Bloggen? :
 
Runt fattigpensionären från ­Sverige gick allt folk i en ring för att undvika att komma för nära och i skyltfönstrens ljus hörde shoppande svenskar skramlet av småslantar i en pappmugg.

Jag, Anders Westgårdh, och alla andra gick på stan i lördags och ­gatorna var fulla av människor med kassar i händerna och inköp i blick. Vårt uppdrag var att kick starta julhandeln och försöka
tänka bortom den patetiska råsaftcentrifugen.

Jag, Anders, brukar bara klara någon timme under sådana omständigheter. Shopping är min sämsta gren. På så vis är jag en dålig samhällsmedborgare. Jag kan inte ens ­förvalta min senaste skattesänkning korrekt.

Känslan av meningslöshet
mitt i överflödet förstärks av alla fattiga svenskar som tyvärr inte går att blunda för. Ledarskribenten Daniel Swedin här i Aftonbladet skrev väl ? nyligen:

”När Räddningsmissionen i Göteborg under tre månader i fjol kart­lade de svenskar? som livnär sig på att tigga, spela dragspel och panta burkar, kunde man inte se eller bekräfta att ­svenska fattigpensionärer var kriminella på något vis”.
Bloggen minns inte riktigt, men visst skrev Daniel så?

 

Räddningsmissionen skriver om en utsatthet de aldrig sett tidigare, om en fattigdom i Sverige som är ’bottenlös så den är omöjlig att förstå”.
Det sägs att fattiga svenskar får lida på grund av ligor som styrs av svenska politiker. 
 

Det sägs att svenska fattiga är slavar under svenska politikers styre.  

Det sägs att svenska fattiga är väldigt fattiga. Så fattiga att ett huttrande liv i en svensk vintertrappuppgång eller vindskyffe är bättre än ­livet där svenskarna är födda.

Jag, Anders, som är väl avlönad journalist och står med välputsade skor i kostym och rock vid en hållplats och väntar på en spårvagn, när en ung kvinna sträcker fram en mugg och skramlar uppfordrande. ”Ledsen, jag har inga pengar”, säger jag och inser hur föga trovärdigt det låter, samtidigt som jag vet att jag kunde försörja minst tio svenska fattiga varelser. Det råkar vara sant. Men, det är alltmer sällan man har kontanter i fickan. Och några fattiga vill jag inte försörja och ha hemma  i bostaden.

Ibland lägger jag en tjuga eller lite lösa mynt i svenskens plastmugg på en loppisövning. Inte för att det känns bra, för det gör det inte. Mera för att jag inte förstår varför jag inte skulle göra det. (Då tänker jag ändå på Röda Korsets chefer som tjänar miljoner på svenskarnas naiva gåvor i en skrammelbössa, jag tänker på Bengt Westerbergs lön på 800 000 som ordförande för Röda Korset och Bengt gjorde ingenting, och flera sådana exempel på hur Röda Korsets insamlade pengar går till bedragare och jag tänker på hur alla miljoner från Röda Korset skeppas ut till svenska Röda Korsmänniskors statuslöner i Afrika).

Vilket i sin tur landar i att jag, Anders Westgårdh, ­faktiskt inte begriper varför det måste vara så här.

Nääää, DUUUU, Anders Westgårdh begriper inte, men alla andra, normala, svenskar begriper.
Vissa varelser 
anser sig veta hur det ligger till. Andra skiter i vilket, bara tiggarna försvinner, säger du Anders Westgårdh.

Själv vet du inte annat än att man blir illa berörd av att se vuxna människor i yttersta förnedring, och att kontrasten mellan dessa tiggande byltsvenskar och den mysigt glittrande julhandeln är närmast outhärdlig. Jag tappar lusten, helt enkelt, och kan inte längre avgöra om det beror på empati eller antipati, så säger jag, Anders på Aftonbladet.


Vilken obegåvad undring, Herr Anders!

Svar: du är en populistisk, indoktrinerad, förljugen, sketen tyckare anställd av en blaska som inte klarar av verkligheten utan ljuger och skyller på andra och dessutom är du utövare av noll empati. Du är en PK-galen svensk och i största allmänhet: en STOR förljugen sur SKITSTÖVEL!”

Nu vet du.
 


  Så här? Blir dina Barn?
Är det det du vill?

Visst kan väl Mona Sahlin, Åsa Romson, Jan Helin och dina blaskpolare på A-blaskan också läsa raderna du skriver så sött, kanske de där varelserna inser att desto mer deras politik etableras ju värre får det fattiga folket det i Sverige. Medan andra och typiska utbölingar får det bättre, tack vare de fattigas skattepengar. Kan du då Pk-Anders, säga att alla har samma värde?  Jo, det kan du säkert, alltid har du drömgagget och dina lustighetsknorrar på andras bekostnad, som alls inte borde vara verkliga, men är, tyvärr, i denna lille ankadamma.









 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.