onsdag 30 juli 2014


Till Polismyndigheten i Uppland, Älvkarleby kommun, samt Polismyndigheten i Stockholm.

De här raderna skickas som komplement till Zakaria Zuohirs,  Afrosvenskarnas organisations polisanmälan gällande ”negerbollar”.  Zuohirs polisanmälan angående negerbollar i Älvkarleby bör rimligen vidgas och nyanseras enligt faktiska omständigheter.

Till Zakaria Zuohir,

Afrosvenskarnas organisation i Stockholm,

Uppsala Nya Tidning, SR P4 Uppland,  Till TT, Älvkarleby kommun, Nordupplands tidning, Uppsala kommun.

Till Nya Arbetarpartiet – att: Reinfeldt.

Till Jessika Villhelmsson och Eva Sidekrans,

Nya Moderaterna i Uppsala län.

 

Neger s.    –n negrer. (kan uppfattas som nedsättande) Person med mörk hy och afrikanskt ursprung.

Som ovan beskriver Svenska Akademins ordlista ordet neger.
Du, Zakaria Zuohir, ordförande för Afrosvenskarna i Stockholm, som du ser är ordet neger ett av nationen Sveriges nationella ord som finns och publiceras i den Svenska Akademins ordlista. Så länge ordet neger står där skall du inte försöka göra dig viktig med att säga annat. Du är inte ens neger, du representerar inte en neger. Du är lika mycket formell svensk som neger. Eftersom du formellt är lika mycket svensk kan du lika gärna förespråka och representera svenskheten. Inte någon negerform. Därmed är det förklarat att vi helsvenskar säger neger bäst vi vill och det skall du som halvneger inte lägga dig i. Du skall nog lämpligen polisanmälas för misstänkt bedrägeri, du som förmodligen lever på våra skattepengar och gör inte skvatt utöver att förtala svenskar genom en polisanmälan. Hänger rú mé?

I akademins ordlista står inte ens att ordet neger är nedsättande. Ordet kan möjligen uppfattas som nedsättande.

Mina svarta kamrater till vardags som är negrer i Afrika de vill gärna komma till Sverige och slå sådana som du på käften. Så säger de. Jag har berättat om hur du och dina kamrater fungerar i Sverige. Mina kamrater – helsvarta – blir då ursinniga. De säger om dig och dina lika att ni är analfabeter. Men det går att läsa i vilken uppslagsbok som helst att folk söder om Sahara är negrer. Så säger mina kompisar om dig i Sverige.

Min bästis säger:  – Jag vill vara neger, jag är neger och jag är stolt över att vara neger. Så säger min kompis i byn där jag lever med min svarta hustru.

Men du halvneger Zakaria, du bryr dig väl inte om vad negrer tycker? Har du inte annat att göra än att fjanta med skrivelser angående negerbollar, bör du överväga som ett gott råd att hitta på annan sysselsättning än att förmodligen leva på skattepengar för ingenting i moralens namn.

PS.

De här raderna skickas som komplement till Zakaria Zuohirs,  Afrosvenskarnas polisanmälan gällande ”negerbollar”, Zuohirs polisanmälan angående negerbollar i Älvkarleby. Rimligen bör verkligheten i den av Zakarias gjorda polisanmälan vidgas och nyanseras enligt faktiska omständigheter.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.