tisdag 20 september 2011

CITAT i Massor, roligt?

"Man måste ha en viss förbränningsintensitet i livet för att nå någon verkan"
Gunnar Ekelöf

"Löften och skorpor är till för att brytas"
Jonathan Swift

"Om kvinnorna litade på sina män skulle de vara betydligt dummare"
H L Mencken

"Hon: Jag närmar mig de fyrtio.
Han: Från vilket håll?
Groucho Marx

"På första majtåget i år gick jag i ett sossetåg, för första gången i mitt liv. Men när vi kom fram till talarstolen då var det Stig Malm som höll tal - ni vet han som höjer sitt arvode i Folksam med 64 procent och han som skyller allt på sin chaufför. Varför skulle jag tro på den mannen?"
Göran Greider

"Vad har hänt med det här landet egentligen. Sånt som solidaritet med de svaga, som man på nåt sätt trodde var inympat i den svenska folksjälen håller på att försvinna."
Stellan Skarsgård

"Jag vill inte ha en penis. Det skulle vara som att ha ett tredje ben. Den skulle bara vara i vägen. Och jag tycker jag har en kuk i min hjärna. Så jag behöver ingen mellan benen."
Madonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.