söndag 18 oktober 2015

lena Mellin Aftonbladet


Till Lena Mellin, Aftonbladet

Du blir faan i mig värre och värre  - sämre och sämre för var kolumn du hasplar ur dig. Du blir tydligare och tydligare, mindre smart och mindre objektiv som den journalist du borde vara. Nu börjar du ljuga också. Varför går du mot bättre vetande?

Fattigdom?! Tiggarna tjänar så de åker hem och bygger hus. En brutta i min hemstad som togs av polisen för slagsmål och visiterades av polisen hade 55 000 kr i behån. I många städer slåss de ”fattiga” grupperingarna om tiggarplatser som de vet ger mest och bäst. Du snackar skit Lena Mellin. Om de vore fattiga på det vis du försöker säga satt de inte här på gatorna utan att få en god inkomst.  Om jag visste att jag kunde sitta i ett gatuhörn i ett oljeland där oljegossarna stoppade småpengar i form av tusenlappar i min mugg skulle jag låna pengar till biljetten och dra direkt, som svensk fattigpensionär. Jag skulle gärna sitta i den läskiga värmen och plågas och jävlas med mig själv mot ersättningen som var rena drömlönen. Men om jag drar till oljeland, vad händer? Jag blir fängslad, utvisad och kanske ännu värre straffad. Så jag vågar inte åka.

Det finns särskilt en organisation som uträttar goda saker nere i Rumänien och Bulgarien. Varför lyssnar du inte på deras representanter?  Till och med zigenarna själva erkänner att den organisationen ger bättre än att sitta på svenska trottoarer. Men du Lena Mellin och andra ”tyckasyndombesserwissersvenskar” erkänner inte fakta. Zigenarna och nämnda organisation  säger tydligt och uttalat att varje svensk krona du stoppar i muggen i Sverige ger flerfaldig nytta i zigenarnas hemländer. Varför skiter du Lena Mellin i erfarenhet och kunskap? Är du korkad och rasist eller både och? Du gaggar om att tiggarna stör inte?  Ingen oordning här inte. Nä, fulla järnvägsstationer, skolbarn som inte vågar gå till skolan de vägar de normalt tar, slagsmål på alla möjliga och omöjliga platser, knivfighter på härbergen mellan zigenarna etc. Du har tydligen inte passerat särskilt många, kanske bara i centrala söder i Stockholm. Ute på bystan morsar folk, och tiggarna drar dig i byxbenen och stoppar muggen nästan  i truten på dig och du Lena Mellin säger att de stör inte, bara ditt inre! Fuck off! De stör inte svenskens inre, de passar inte in och skall inte finnas där de finns. Men det är klart, som Mona Sahlin sa i en intervju, svenskarna har ingen kultur att vara stolta över genom historien.  Kulturlöst folk som du tycker det är charmigt med byxbensdragande tiggare.

Reinfeldts konstaterande att Sverige är humanitär stormakt, vad har fattigsvensken med det att göra! Ni Besserwisserfolket i elfenbenstorn som hatar svenskar, ni kan gagga om landet som humanitär stormakt, bara ni själva beundrar er själva. Fuck off! Du Lena Mellin gör dig allt mer till en förbannad surkärring som tycker illa om svenskar.  Den profilen ger du sig själv. Och det finns ingen som helst anledning att föra ett slags schysst språk mot dig längre, det är du inte värd. Du har tappat förnuftet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.