tisdag 29 mars 2016

Min vita neger


Den svenska 17-åriga flickan sa neger i ett sammanhang till en neger. Hon dömdes av svensk domstol. När negern sa ”jävla svennar” till flickan fick han inget straff. Dessutom sa flickan ”neger” just på grund av att negern hade uttalat sig kränkande med ”jävla svennar” mot flickan. Men negern fick inget straff. Alltså: svenskar får enligt svensk domstol smutskastas, kränkas och förolämpas av negrer. Domstolar i Sverige diskriminerar. Min svarta hustru introducerar mig alltid till släktingar och bekantar som "min vita neger". Och alla lokala invånare, mina arbetskamrater, bästisar och vänner i min hemby säger ”den vite negern”. Vad skall jag göra? Anmäla min hustru till Diskrimineringsombudsmannen? Eller gäller "allas lika värde" endast negrer?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.