Till Dagens industri,
Svenska Dagbladet/näring, Dagens Nyheter, Peter Hjörne, Stampen.
Stampen med TTELA mot
konkurs!?
Pågår organiserat
bedrägeri?
Försäljningschefen
Lennart Larsson för TTELA-annons säger:
- Det är en soppa med
verksamheten!
Annonskunder
förbjuds att publicera annonser, betalda annonser som stoppas återbetalas inte
och verksamheten byggde helt på en pensionerad annonssäljaren Ulla-Britt. När
hon slutade rasade korthuset Stampen/TTELA.
Försäljningschefen Lennart Larsson säger:
- Ulla-Britt
har gått i pension så henne kan jag inte
fråga om hur hon hanterat ärenden!
- Så några
spikraka besked om var dina pengar är kan jag inte ge dig, säger försäljningschefen Lennart Larsson
på STAMPEN- TTELA till en annonsör.
TTELA och
Stampen faller som ett korthus när en personal och annonssäljare går pension!
Försäljningschefen Lennart Larsson har ärendenummer och webbnummer kring specifik
aktuell annons men inte ens de numren som är TTELAs egna kan försäljningschefen
spåra för att lösa problemen kring den specifika annonsen.
STAMPEN med TTELA och
försäljningschefen Lennart Larsson fungerar uppenbarligen inte!
Ordföranden
för TTELA Morgan Ahlberg, chefredaktör, säger i brev att han sysslar inte med
annonserna och vill inte befatta sig med problemen. Hampus Knutsson har inte
alls svarat.
Lennart
Larsson förtydligar: - Detta är självklart inte ens ursäkt för att du inte
fått dina pengar utan det skall vi fixa omgående.
FÖRSÄLJNINGSCHEFEN
PÅ STAMPEN OCH TTELA Lennart Larsson
FIXADE ALDRIG FRAM PENGARNA.
Ärendenummer-bokningsnummer=
1134572964, webbnr= 7174666. Ärendena ovan är fortfarande inte lösta på grund
av att en annonssäljare gått i pension = Ulla-Britt. TTELA/Stampen har
uppenbarligen ingen fungerande verksamhet.
Ytterligare
en liten annons var berörd Nr 1261540004. Den skulle publiceras 13 juli, 14
juli, 15 juli 2015 men den publicerades aldrig, och annonsören fick aldrig
besked av något slag eller information eller pengar tillbaka.
Som kuriosa
skall nämnas att automatsvar var det gängse svaren på mail. Då skrev TTELA: ”Vi
har mottagit ert mail. Ärendet behandlas snarast. Om något är oklart kontaktar
vi er”
Det låter
bra. Allt var osäkert men TTELA tog aldrig kontakt. Annonsören väntade två
veckor och undrade vad TTELA lade i begreppet ”behandlas snarast”, och
annonsören fick nytt mail med samma automatmaskin och samma ord” Vi har
mottagit…behandlas snarast….oklart kontaktar..” Annonsören fick drygt tio
sådana automatsvar på sina mail utan minsta kontakt med en människa som varken
kontaktade eller löste oklarheter.
Efter att
annonsen hade godkänts med godkännande-mail och bekräftelse stoppas ändå
annonsen. Ulla-Britt säger i mail att annonsen, som visar framsidan av en bok
med foto och några textrader som komplement, har copyrättsproblem så företaget
kan inte köra ut annonsen. Den nu pensionerade Ulla-Britt gjorde inte som
lovat: ”vi kontaktar om oklarheter”. Annonssäljaren kunde uppenbarligen inte
tänka sig att annonsören hade copyrätten på fotot som blev anledning till att
annonsen stoppades. Annonsör, författare till boken och fotograf till
annonsfotot var nämligen samma person. Men så långt kanske inte en
annonssäljare tänker? Och TTELA/Ulla-Britt undrade inte heller över oklarheter,
som lovats. Vid två tillfällen lovade den anonyme mailskrivaren att en personal
skulle komma under helgen och helgarbetande personal skulle lösa problemet till
måndag efter helg. Men inte vid något tillfälle skedde någon lösning som hade
lovats. Detsamma lovade försäljningschefen Lennart Larsson men han hade inte
heller löst problemet till efter helgen. Lögner synes vanliga inom TTELA. Kommunikationen
mellan annonskund och TTELA har på gått flera månader!!!!!! Det blir så när TTELA anser sig behöva flera
veckor för att ”hantera ärendet skyndsamt”!!!!!!!
Kommunikationen
mellan annonsör och TTELA/ försäljningschef Lennart Larsson och chefredaktör
(ordf-TTELA) Morgan Ahlberg har
resulterat i drygt 20 mail , postskickade två brev utan att ens ärendenumret
kan lösas av TTELA, som visat total ovilja att returnera betalning för annons
och hjälpa till att finna en lösning. Annonsören erbjöd sig att glömma TTELAs
oförskämda felsteg och töntiga hantering med förslaget att, eftersom copyrätten
på annonsbild som stoppade annonsen initialt, nu inte var ett problem, så om
TTELA satte ut annonsen kunde vi glömma ärendet. Men försäljningschefen Lennart
Larsson svarade inte ens på förslaget.
Lennart
Larsson försäljningschef pratade om att fixa fram pengarna som inte kan spåras
av TTELA/ Stampen. Det gjorde han inte. TTELA-verksamheten föll som ett korthus
när annonssäljaren Ulla-Britt gick i pension. Hur är en sådan verksamhet
byggd???? TTELA har med felaktig information och visad ovilja och lögner begått
misstänkt bedrägeri mot kund och misstänkt oansvar mot huvudman.
TTELA med
försäljningschefen Lennart Larsson ter sig som fullständigt rasat korthus och
självklart VARNAS alla potentiella annonsörer att nyttja TTELA/STAMPEN.
Bohuslänningen,
Familjeliv, Falkenbergsposten, Göteborgs-Posten, Hallands nyheter,
Hallandsposten, Halmstad7dagar, Uddevalla7dagar, Varbergs Posten,
Vänersborgaren. Expressen, Aftonbladet, Svenska Journalistförbundet, Svenska
Annonsörer, Konsumentombudsmannen, KO.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar