onsdag 10 februari 2016

TTELA / Stampen i bedrägeri och inkompetens?


Till Dagens industri, Svenska Dagbladet/näring, Dagens Nyheter, Peter Hjörne, Stampen.

 

Stampen med TTELA mot konkurs!?

Pågår organiserat bedrägeri?

Försäljningschefen Lennart Larsson för TTELA-annons säger:

- Det är en soppa med verksamheten!

Annonskunder förbjuds att publicera annonser, betalda annonser som stoppas återbetalas inte och verksamheten byggde helt på en pensionerad annonssäljaren Ulla-Britt. När hon slutade rasade korthuset Stampen/TTELA.

 Försäljningschefen Lennart Larsson säger:

- Ulla-Britt har gått  i pension så henne kan jag inte fråga om hur hon hanterat ärenden!

- Så några spikraka besked om var dina pengar är kan jag inte ge  dig, säger försäljningschefen Lennart Larsson på STAMPEN- TTELA till en annonsör.

TTELA och Stampen faller som ett korthus när en personal och annonssäljare går pension! Försäljningschefen Lennart Larsson har ärendenummer och webbnummer kring specifik aktuell annons men inte ens de numren som är TTELAs egna kan försäljningschefen spåra för att lösa problemen kring den specifika annonsen.

STAMPEN med TTELA och försäljningschefen Lennart Larsson fungerar uppenbarligen inte!

Ordföranden för TTELA Morgan Ahlberg, chefredaktör, säger i brev att han sysslar inte med annonserna och vill inte befatta sig med problemen. Hampus Knutsson har inte alls svarat.

Lennart Larsson förtydligar: - Detta är självklart inte ens ursäkt för att du inte fått dina pengar utan det skall vi fixa omgående.

FÖRSÄLJNINGSCHEFEN PÅ STAMPEN OCH TTELA  Lennart Larsson FIXADE ALDRIG FRAM PENGARNA.

Ärendenummer-bokningsnummer= 1134572964, webbnr= 7174666. Ärendena ovan är fortfarande inte lösta på grund av att en annonssäljare gått i pension = Ulla-Britt. TTELA/Stampen har uppenbarligen ingen fungerande verksamhet.

Ytterligare en liten annons var berörd Nr 1261540004. Den skulle publiceras 13 juli, 14 juli, 15 juli 2015 men den publicerades aldrig, och annonsören fick aldrig besked av något slag eller information eller pengar tillbaka.

Som kuriosa skall nämnas att automatsvar var det gängse svaren på mail. Då skrev TTELA: ”Vi har mottagit ert mail. Ärendet behandlas snarast. Om något är oklart kontaktar vi er”

Det låter bra. Allt var osäkert men TTELA tog aldrig kontakt. Annonsören väntade två veckor och undrade vad TTELA lade i begreppet ”behandlas snarast”, och annonsören fick nytt mail med samma automatmaskin och samma ord” Vi har mottagit…behandlas snarast….oklart kontaktar..” Annonsören fick drygt tio sådana automatsvar på sina mail utan minsta kontakt med en människa som varken kontaktade eller löste oklarheter.

Efter att annonsen hade godkänts med godkännande-mail och bekräftelse stoppas ändå annonsen. Ulla-Britt säger i mail att annonsen, som visar framsidan av en bok med foto och några textrader som komplement, har copyrättsproblem så företaget kan inte köra ut annonsen. Den nu pensionerade Ulla-Britt gjorde inte som lovat: ”vi kontaktar om oklarheter”. Annonssäljaren kunde uppenbarligen inte tänka sig att annonsören hade copyrätten på fotot som blev anledning till att annonsen stoppades. Annonsör, författare till boken och fotograf till annonsfotot var nämligen samma person. Men så långt kanske inte en annonssäljare tänker? Och TTELA/Ulla-Britt undrade inte heller över oklarheter, som lovats. Vid två tillfällen lovade den anonyme mailskrivaren att en personal skulle komma under helgen och helgarbetande personal skulle lösa problemet till måndag efter helg. Men inte vid något tillfälle skedde någon lösning som hade lovats. Detsamma lovade försäljningschefen Lennart Larsson men han hade inte heller löst problemet till efter helgen. Lögner synes vanliga inom TTELA. Kommunikationen mellan annonskund och TTELA har på gått flera månader!!!!!!  Det blir så när TTELA anser sig behöva flera veckor för att ”hantera ärendet skyndsamt”!!!!!!!

Kommunikationen mellan annonsör och TTELA/ försäljningschef Lennart Larsson och chefredaktör (ordf-TTELA) Morgan Ahlberg  har resulterat i drygt 20 mail , postskickade två brev utan att ens ärendenumret kan lösas av TTELA, som visat total ovilja att returnera betalning för annons och hjälpa till att finna en lösning. Annonsören erbjöd sig att glömma TTELAs oförskämda felsteg och töntiga hantering med förslaget att, eftersom copyrätten på annonsbild som stoppade annonsen initialt, nu inte var ett problem, så om TTELA satte ut annonsen kunde vi glömma ärendet. Men försäljningschefen Lennart Larsson svarade inte ens på förslaget.

Lennart Larsson försäljningschef pratade om att fixa fram pengarna som inte kan spåras av TTELA/ Stampen. Det gjorde han inte. TTELA-verksamheten föll som ett korthus när annonssäljaren Ulla-Britt gick i pension. Hur är en sådan verksamhet byggd???? TTELA har med felaktig information och visad ovilja och lögner begått misstänkt bedrägeri mot kund och misstänkt oansvar mot huvudman.

TTELA med försäljningschefen Lennart Larsson ter sig som fullständigt rasat korthus och självklart VARNAS alla potentiella annonsörer att nyttja TTELA/STAMPEN.

Bohuslänningen, Familjeliv, Falkenbergsposten, Göteborgs-Posten, Hallands nyheter, Hallandsposten, Halmstad7dagar, Uddevalla7dagar, Varbergs Posten, Vänersborgaren. Expressen, Aftonbladet, Svenska Journalistförbundet, Svenska Annonsörer, Konsumentombudsmannen, KO.

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.