tisdag 14 juni 2016

stefan löfven med fler menlösa

Till Stefan Löfven, regeringskansliet.

Den här texten som har ett ursprung i så kallad hatsajt eller alternativ media bör alla svenska skolor dela ut till alla svenska skolbarn. Dessutom bör regeringen skicka ut ett exemplar av texten till samtliga normala svenska medborgare.  Det är nämligen så att så här ser Sverige ut i verkligheten bakom alla menlösa svenska politiska politiker som tyvärr har makt att styra landet. Det behövs ett genomgripande stort Stockholms blodbad i detta land. Jag kanske gör ett lagbrott som lägger ut texten i kortad version från av vad den PK-riktiga menlösheten som Expressens chefredaktör  menar är en hatsajt är som vanliga hederliga svenskar inser verkligheten och därför hoppas jag "hatsajten" ursäktar mitt tilltag ty bättre text om Sverige har sällan publicerats. Därför tycker jag texten skall spridas. Var vänlig LÄS:

INVANDRING DÅ OCH NU Hon lämnade den nedgångna byn i Grekland när hon var i 20-års åldern. Hon tog sig till Sverige som arbetskraftsinvandrare. Hon har arbetat på de flesta stora industrierna och på sjukhus. Hon lämnade sitt hemland och gav sin svett och sin tid för att bygga Sverige och ett nytt liv. Idag är hon fattigpensionär och överlever tack vare frivilliga initiativ.

Alla de hårda åren på fabriker och de tunga lyften på sjukhus har satt spår på hennes kropp.
Hon bor inneboende hos en familj. Tidigare hade hon en lägenhet i Täby men det blev för dyrt med hyran och hon tvingades att flytta. I dag räknar man med närmare en kvarts miljon pensionärer i Sverige lever under EU:s fattigdomsgräns.
Hon är glad över att hon får besök. Hon berättar att hon inte ser sin familj så ofta numera. Hennes barn kommer förbi när hon fyller år eller kring jul. Annars är hon mest ensam berättar hon.
Ni svenskar har ett märkligt sätt att hantera era äldre på. Ni glömmer bort dem. Så här är det inte i Grekland. Familjen, släkten och vänner, alla ställer upp. Er idé om familjen är annorlunda. Hennes blick som tidigare var fulla av ljus och liv blir plötsligt livlös och hon tittar på mig och säger: Glöm aldrig din familj.
Du kom till Sverige som arbetskraftsinvandrare i mitten av 60-talet. Hur var Sverige då?
– Jag hade inte så mycket tid att tänka på hur saker var. Man satte igång med att arbeta och anpassa sig. Språket lärde jag mig snabbt på egen hand. Man hade inget val än att lära sig att förstå svenskarna för att klara sitt jobb. Det fanns räkningar att betala och man behövde äta, berättar hon.
– Svenskarna är ett hjälpsamt, öppet och tolerant folk och de hjälpte mig och andra att komma igång med språket. Sverige var bättre när jag kom. Det var annorlunda, tryggare och lugnare. Det var svenskt helt enkelt. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Mer än att det var ordning och reda.
Det pratas mycket om rasism och att invandrare skulle behandlas illa i Sverige. Har du någonsin upplevt eller utsatts för någon rasism?
– Aldrig. Det finns nog rasism och rasister i Sverige, precis som det gör överallt. Men att det skulle vara ett strukturellt problem i Sverige, det har jag aldrig upplevt. Jag och mina vänner har aldrig ens pratat om att vi skulle vara utsatta för rasism på något sätt. Jag förstår inte alls den rasismdebatten som pågår i Sverige. Jag har umgåtts med människor från hela världen här i Sverige och vi har alltid pratat om svenskarnas generositet och tolerans.
Du har arbetat sen du kom hit och har en låg pension. Hur klarar du dig?
– Utan kyrkan eller frivilliga hade det aldrig gått. En del månader är extra tunga ekonomiskt. Allra helst när man ska köpa nya mediciner eller om något oförutsett händer. Men det går, man får prioritera och planera helt enkelt. Min pension är lite över 10.000 kr i månaden och mer än hälften går till hyran. När allt annat är betalt är det inte mycket kvar.
Du har arbetat i många år, var du beredd på en så låg pension efter så många års arbete?
Självfallet önskade man sig en ekonomiskt tryggare ålderdom än så här. Jag valde att gå med i facket för att få det tryggare, så blev det inte. När man hört alla löften och ser hur politiker hanterar skattepengar så känner man sig inget annat än sviken. Jag förstår verkligen varför Sverigedemokraterna växer.
– Sverigedemokraterna kanske inte kan rädda min pension men jag kommer ändå att rösta SD. De förstår värdet av Sverige, att någon har arbetat och gjort sin plikt.
Undrar dagligen vad som gått fel i Sverige. Ni har politiker som är generösa mot hela omvärlden, men helt glömt sin egen befolkning. Det är ett svek mot alla svenskar.
Fattigpensionärer är ett växande problem i Sverige. 2015 la LO fram flera rapporter om hur illa ställt det är för dem som arbetat hela sitt liv och varit anslutna till LO.

Självklart gör LO inget för sina pensionärer, det ser Svarte Petter till, Till Skolöverstyrelsen, Skolverket, Anders Danielsson ynkligheten på InvandrarVÄrket, Dan Eliasson som försvarar buset, Organisationen "Sunt Förnuft Saknas i Sverige", Jan Björklund den menlöse, Storhetsmördaren Fredrik Reinfeldt må han brinna, Kung Gustav, Slottet, Håll moralen levande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade, finns mängder av bilder och texter i de äldre inläggen.